
Az optimalizálás fogalma igazán könnyedén feldolgozható, még akkor is, ha nem értünk hozzá. Fontos, hogy mindig alaposan tervezzük meg, hogy miről is fog szólni a weboldalunk. Ha ezt konkretizáltuk, akkor hozzá lehet fogni a tartalmak megírásához. Mindig látogatói szemszögből építsük fel az oldalakat, aloldalakat.
A keresőoptimalizálás nem képes értelmezni a képeket, csakis a szövegeket. A Google a szöveg alapján kezdi el rangsorolni a weboldalakat is. Érdemes kulcsszavakat, kifejezéseket rendelni egy-egy szöveghez, oldalhoz.
Ha ez is kész, akkor a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb lépése következik, a linkek kihelyezése. Ebben a körben már szakmai segítséget érdemes kérni, akik pontosan tudják, hogy hová kell belső és külső linkeket kihelyezni.
Az erős linkek erősítik az oldal felépítését. Fontos, hogy a keresőoptimalizálás ideje alatt mindig frissítsük a tartalmat, hiszen ennek megfelelően fogja látni a keresőmotor is oldalunk változásait. Mindenképp legyünk türelemmel, hiszen az első eredmények eléréséhez hetekre is szükség lehet.