Az autóklíma rövid bemutatása

autóklíma

A rendszer hűtő funkcióját a kompresszor, a kondenzátor, a szárító, az expanziós szelep, a párologtató, a hűtőközeg és a ventilátor biztosítja. Az autóklíma hiába zárt rendszer, valójában folyamatosan ellenőrizni kell, mivel szivárog belőle a hűtőközeg. Szükség esetén után kell tölteni. Az is előfordulhat, hogy szennyeződés kerül a rendszerbe.

Ha ez bekövetkezik, akkor elzáródhatnak a vezetékek és eltömődhet az expanziós szelep. Az autóklíma esetén nagyon elterjedt hűtőanyagnak számít az R134. A korábban használt anyagokkal ellentétben, ez nem károsítja az ózonréteget és kevésbé járul hozzá a globális felmelegedéshez. Meghibásodásra gyanakodhat, ha a rendszer kisebb hatásfokkal működik vagy kellemetlen szagot áraszt. Az autóklíma karbantartása kiemelt fontosságú, főleg a nyári hónapokban.

Amennyiben nem hűt kellőképpen vagy egyáltalán nem működik a berendezés, akkor érdemes utánajárni a hiba okának. Az autóklíma töltés házilag balesetveszélyes, ezért nem célszerű próbálkozni vele. A szervizekben a munka mindössze 1 órát vesz igénybe, így akár a helyszínen is megvárható. Nagy tapasztalatot, szaktudást, valamint speciális eszközöket igényel a folyamat.

A gyúlékony, nagy nyomás alatt tárolt töltőgáz kifejezetten veszélyes lehet. A szerelő erre a célra kialakított gépet csatlakoztat a rendszer fémcsöveire. Ezután lefejti a régi hűtőközeget és a használt kenőolajat. Teljesen légteleníti a berendezést, ami kb. 20-30 percet vesz igénybe. Az autóklíma töltés házilag már csak azért sem kifizetődő, mert a gép, amivel a szakember dolgozik egy vagyonba kerül.

seditor